Terugblik Crossover Challenge 2016

crossover

Afgelopen 2 juni was de finale van Crossover Challenge, een initiatief van Entrepreneurship @HU. De Crossover Challenge is een businesscasewedstrijd waarbij het niet alleen draait om geld verdienen, wat te besteden is aan de realisering van het opgezette bedrijf, maar ook het creëren van maatschappelijke impact. Tijdens deze wedstrijd hebben de teams bijna een half jaar gewerkt aan het ontwikkelen van hun bedrijf en zijn zij door verschillende rondes heen gekomen. Vijf teams streden in de finale nog een keer om de titel voor het publiek en voor de jury door een pitch te geven. De teams maakten daarmee kans op geldbedragen en de publieks prijs.unnamed (3)

Winnaars

BEP, een app die de zorg aan de allochtone zorgvrager verbetert, won de hoofdprijs van €10.000. De tweede plek ging naar Carto, een app voor communicatie tussen inwoners en inwoners met de gemeente, met een bedrag van €6500. De derde plek ging naar Kartent, een (festival)tent van karton, met een bedrag van €3500. De publieksprijs is gewonnen door Movemat, videogames met fysieke beweging samengebracht in een mat gericht op immobilisatie.

unnamed (2)

Voor meer informatie over de Crossover Challenge en de winnaars, check de website.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *